Newsweek remains on the hook for $1.1M in back rent (Crain’s’)

Newsweek can no longer hide behind its former parent company, IBT Media, to avoid paying more than
$1.1 million in rent arrears at its Financial District offices, Justice William Perry has ruled in state
Supreme Court in Manhattan.

The media conglomerate signed a lease for Newsweek’s office space in 2015 at 33 Whitehall St.—years
before the weekly magazine was spun off into a separate company in 2018. But when Newsweek began
making rent payments from its own company bank accounts and allowing its executives to work with
the landlord, Stawski Partners, on rent matters, it took financial responsibility for the lease terms, court
documents say.

In court documents Stawski Partners has accused Dev Pragad, former IBT chief executive, current CEO
and part owner of Newsweek, of orchestrating the restructuring of IBT and the formation of Newsweek,
for the purposes of “avoiding IBT's rental obligations.”

Although Newsweek is being held in default by its landlord, the news company claims it is not liable
because its name isn’t on the lease, court papers show, and its motion to dismiss the charges was
denied.

Glenn Spiegel, who represents Newsweek, said in court documents that the lawsuit is a “bad-faith and
unjustified attempt" to collect commercial rent.

Stawski Partners sued both IBT and Newsweek in January, claiming they had not received any rent for
the office space since September 2020, and that the tenant owes more than $700,000 in arrears.

Since then, Newsweek bank accounts made several payments to the landlord for IBT’s arrears, and
executives from the spin-off company were in touch with the landlord about subletting and payment
plans, the complaint said.

By doing that, Newsweek had “disregarded and misused the corporate form by dominating and
controlling IBT,” the landlord claimed.

Who will be responsible for making the rent payments on Whitehall Street is still uncertain, said
Stawski’s attorney, Efrem Fischer. It could be either of the companies or both, he said.

This lawsuit isn’t the first rent dispute between the landlord and the media business. Stawski Partners
went after IBT for more than $500,000 in rent arrears in 2019, but that case has since been settled.

Representatives for IBT and Newsweek did not immediately respond to requests for comment.

Correction, Sept. 27, 2021: An earlier version of this article incorrectly attributed a claim made by the
landlord in the case to the judge.



